Tour de Suisse - Reisverslag uit Luzern, Zwitserland van Seline Meijer - WaarBenJij.nu Tour de Suisse - Reisverslag uit Luzern, Zwitserland van Seline Meijer - WaarBenJij.nu

Tour de Suisse

Door: Seline

Blijf op de hoogte en volg Seline

05 December 2009 | Zwitserland, Luzern

De afgelopen week heb ik heerlijk vakantie gevierd hier in Zwitserland, samen met Alex. Het was jammer om weg te gaan uit Nyon, maar gelukkig kom ik weer terug in januari en kon ik een deel van mijn spullen daar achter laten. Dat scheelt weer wat gesleep met spullen.

We hebben heel erg veel gedaan de afgelopen week! Zo zijn we een dagje naar Bern geweest, een heel gezellige stad. Ook heb ik Alex meegesleept naar thermische baden, waar we lekker in warme sauna’s en baden zijn geweest, heel ontspannen. Vervolgens zijn we met de trein naar Zermatt in het zuiden van Zwitserland afgereisd, waar net een dik pak sneeuw was gevallen. Dat was ontzettend mooi, midden in de bergen en met uitzicht op een van de allerhoogste bergen hier: de Matterhorn. We zaten in een gezellig hostel en we hadden vanuit onze kamer zelfs een perfect uitzicht op deze mooie grote berg. Zermatt is een heel schattig plaatsje en nu stond het er helemaal mooi bij door het verse pak sneeuw. Omdat het nu nog geen hoogseizoen is was het nog heerlijk rustig. We zijn met een klein treintje naar de top van een andere berg geweest vanaf waar we een prachtig uitzicht hadden, supermooi.

Na Zermatt zijn we naar Lucerne gegaan, ook al zo’n gezellige stad gelegen aan een mooi meer. De treinrit erheen was ook echt prachtig, door een besneeuwd landschap met veel bergen en meren, echt genieten. We hebben heerlijk door de straatjes van Lucerne geslenterd, een boottocht gemaakt over het meer, en zijn een dagje naar Zurich geweest. Alweer een leuke stad.

Vandaag is alweer de laatste dag. We gaan zo met de trein naar Basel, en vanaf daar pak ik vanavond de slaaptrein naar Kopenhagen, waar maandag de klimaattop begint. Super spannend!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Seline

Ik heb meegedaan aan het WWF Youth Volunteer Programme, waarvoor ik van september tot december 2009 als vrijwilliger heb gewerkt in het 'Hot House' bij WWF International in Gland, Zwitserland. Hier heb ik gewerkt aan de voorbereidingen van de klimaattop van de Verenigde Naties die in december 2009 in Kopenhagen gehouden werd.

Actief sinds 06 Mei 2010
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 18789

Voorgaande reizen:

02 September 2009 - 27 Maart 2010

Werken voor WWF in Zwitserland

Landen bezocht: