Goed nieuws - Reisverslag uit Gland, Zwitserland van Seline Meijer - WaarBenJij.nu Goed nieuws - Reisverslag uit Gland, Zwitserland van Seline Meijer - WaarBenJij.nu

Goed nieuws

Door: Seline

Blijf op de hoogte en volg Seline

29 November 2009 | Zwitserland, Gland

Jeetje.. ik kan niet geloven dat de 3 maanden in Zwitserland zo snel zijn omgevlogen. Afgelopen week was mijn laatste week als vrijwilliger bij het WWF.. maar ik heb goed nieuws: ik heb een contract aangeboden gekregen voor in het nieuwe jaar!! Dat betekent dat ik hier in januari weer terug kom en in elk geval nog voor 3 maanden aan de slag ga (betaald dit keer, hoera!). Ik ben heel blij , want ik heb het ontzettend naar mijn zin hier en zag al op tegen het weg gaan en afscheid nemen. Het was nog tot het laatste moment onzeker of ik kon blijven (gedoe met budgetten en werkvergunningen) waardoor ik het contract pas op vrijdagmiddag om 5 uur heb getekend. Op het nippertje.. Wel hadden we die week al een afscheid gedaan met mijn collega’s. We zijn uit eten geweest in een Mauritiaans restaurant (heel lekker!!) en ik heb allemaal cadeautjes gekregen. Ik heb echt een leuke groep collega’s waar ik het enorm mee heb getroffen, en we hebben veel gezellige dingen gedaan de afgelopen tijd (borrelen, poolen, samen eten, uitgaan). Gelukkig gaan we met het hele team door in januari, daar kijk ik dus al naar uit!!

Ik ben ook blij dat ik nog meer werkervaring kan opdoen bij het WWF, want ik leer er echt een heleboel. Vooral op het gebied van de politiek ben ik een stuk wijzer geworden. Ik realiseer mij nu dat ik behoorlijk naïef was toen ik hier 3 maanden geleden begon en ik ben nu heel anders naar de politiek gaan kijken. Het is een raar spelletje, en ik vind het leuk er op deze manier bij betrokken te zijn. Ik vind het WWF ook een leuke organisatie om voor te werken. Ze doen leuke dingen, zo hebben we regelmatig een vrijdagmiddag borrel, was er laatst een BBQ met seafood voor de ‘verjaardag’ van MSC (Marine Stewardship Council), en er waren een aantal héél grote pompoenen die in onze tuin groeiden waarvan we moesten raden welke het zwaarst was en hoe zwaar (en dat bleek erg lastig: ik zat er zeker 20 kilo naast) en we allemaal een enorm stuk pompoen mee naar huis kregen (ik heb een week lang pompoen gegeten: pompoensoep, pompoenrisotto, pompoencurry, heel lekker allemaal!!). Ik ben blij dat ik hier nog wat langer aan de slag mag.

Maar nu heb ik eerst een weekje vakantie, en daar ben ik wel aan toe. Al heb ik de afgelopen tijd genoeg leuke uistaptjes gemaakt dus ik mag eigenlijk niet klagen. Ik had nog een heel gezellig bezoek van Ada, en sinds een week is Alex hier. Vorig weekend hebben we een weekend in de bergen in een chaletje van een WWF collega in Champéry gezeten, heel gezellig, en we gaan nu een weekje vakantie houden en een rondreis door Zwitserland maken met de trein. Heel erg leuk. En daarna over een week dus met de trein naar Kopenhagen voor de klimaattop. Ik ben enorm benieuwd. Ik vrees dat het klimaatverdrag hoe wij het graag zouden zien er helaas niet getekend zal worden, maar hopelijk komt er nog enigszins iets positiefs uit. En dan over precies 3 weken ben ik weer in Nederland voor de feestdagen!! Niet voor lang, want begin januari ga ik alweer terug naar Zwitserland om weer aan de slag te gaan. Joehoe!!

A bientôt!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Seline

Ik heb meegedaan aan het WWF Youth Volunteer Programme, waarvoor ik van september tot december 2009 als vrijwilliger heb gewerkt in het 'Hot House' bij WWF International in Gland, Zwitserland. Hier heb ik gewerkt aan de voorbereidingen van de klimaattop van de Verenigde Naties die in december 2009 in Kopenhagen gehouden werd.

Actief sinds 06 Mei 2010
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 18786

Voorgaande reizen:

02 September 2009 - 27 Maart 2010

Werken voor WWF in Zwitserland

Landen bezocht: