Ka-ching! - Reisverslag uit Gland, Zwitserland van Seline Meijer - WaarBenJij.nu Ka-ching! - Reisverslag uit Gland, Zwitserland van Seline Meijer - WaarBenJij.nu

Ka-ching!

Door: Seline

Blijf op de hoogte en volg Seline

31 Januari 2010 | Zwitserland, Gland

De eerste maand aan het werk hier in Zwitserland zit er alweer op, en dat betekent dat ik mijn eerste ‘echte’ salaris binnen heb!! Ik heb ook al meteen een bestemming gevonden voor mijn geld. Ik heb namelijk besloten om nadat mijn contract afloopt eind maart, eerst maar eens op vakantie te gaan. Dus, ik heb een ticket geboekt naar Azië!!Heerlijk, heerlijk, ik heb er enorm veel zin in nu al. Bij het WWF werkt iemand in het Senior Management Team die eerst de CEO was van Lonely Planet, en toen ze daar weg ging heeft ze van alle LPs die er bestaan een kopie mee gekregen, en die heeft ze in haar kantoor staan en iedereen die er een wil lenen kan dat gewoon doen! Fantastisch, want ik heb nu dus de LP van Maleisië en die van Thailand’s Islands and Beaches, en zit dit weekend dus heerlijk met een kop thee onder een dekentje op de bank te lezen om te helpen bedenken wat te gaan doen in de vakantie. Heerlijke voorpret!

Verder is het op mijn werk nu ook weer een stuk leuker nu mijn baas en collega’s weer terug zijn van vakantie. Ik ben de afgelopen tijd veel bezig geweest met onderwerpen die te maken hebben met het jaar van de biodiversiteit en de VN conferentie die in oktober gehouden wordt waar nieuwe afspraken gemaakt zullen worden over het beschermen van de natuur. Er is eind februari een belangrijke conferentie van de VN in Indonesië waar alle ministers van milieu bij aanwezig zullen zijn. Mijn baas en collega gaan hier naar toe en ik ben nu bezig om inhoudelijk een plan voor te bereiden waar zij het dan met die ministers over kunnen gaan hebben, heel erg interessant. Het is fijn om wat meer duidelijkheid te hebben over waar we deze maanden nou precies aan gaan werken en wat meer interactie te hebben met mensen dan alleen mijn computer, en daarnaast is het ook gezellig omdat ik vaak met mijn collega’s uit ga lunchen, poolen na het werk, of gezellig uit eten in Geneve.

En komende week is het bij het WWF ‘Learning Week’. Er worden de hele week lang allerlei workshops en sessies gehouden voor en door mensen van het WWF, zowel over inhoudelijke onderwerpen (het jaar van de tijger, Afrikaanse ‘flagship species’, de achteruitgang van de tonijn, etc.) als wel sessies waar je vaardigheden kunt ontwikkelen (faciliteren, netwerken, etc.). En natuurlijk zijn er ook de nodige sociale activiteiten, zo is er een quiz, en borrel, een etentje en de jaarlijkse ‘staff party’. Volgens mij wordt het een enorm leuke week, ik heb er in elk geval al zin in.

Zo kom ik de komende tijd dus wel door. Het is hier nog steeds heel erg koud (net als in de rest van Europa begrijp ik) en er is de afgelopen dagen wéér sneeuw gevallen hier, maar in elk geval heb ik nu een warme vakantie om naar uit te kijken.

A bientôt!
Seline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Seline

Ik heb meegedaan aan het WWF Youth Volunteer Programme, waarvoor ik van september tot december 2009 als vrijwilliger heb gewerkt in het 'Hot House' bij WWF International in Gland, Zwitserland. Hier heb ik gewerkt aan de voorbereidingen van de klimaattop van de Verenigde Naties die in december 2009 in Kopenhagen gehouden werd.

Actief sinds 06 Mei 2010
Verslag gelezen: 374
Totaal aantal bezoekers 18776

Voorgaande reizen:

02 September 2009 - 27 Maart 2010

Werken voor WWF in Zwitserland

Landen bezocht: