Fondue - Reisverslag uit Gland, Zwitserland van Seline Meijer - WaarBenJij.nu Fondue - Reisverslag uit Gland, Zwitserland van Seline Meijer - WaarBenJij.nu

Fondue

Door: Seline

Blijf op de hoogte en volg Seline

14 Oktober 2009 | Zwitserland, Gland

Bonjour à tous!

Er is inmiddels weer een hoop gebeurd sinds de laatste keer dat ik schreef. Twee weken geleden werden dan eindelijk de resultaten uit Oxford bekend gemaakt, en ik ben ontzettend blij want ik heb een ‘distinction’ voor mijn master gekregen!! Ik heb een heel hoog cijfer voor mijn scriptie op de Azoren, dus het ‘harde werk’ daar was het helemaal waard. Dat moest natuurlijk gevierd worden, en nu was mijn vriendinnetje en studiegenootje Mareike uit Oxford voor een paar dagen in Bern, dus die avond hebben we onze goede afronding van Oxford gevierd in Fribourg met een heerlijke kaasfondue en lekkere Zwitserse wijn. Dat was perfect!

Vorig weekend is mijn moeder voor een lang weekend langs gekomen en dat was echt ontzettend leuk. Het was zo fijn om haar te kunnen laten zien waar ik nu zit en hoe het hier is. We hadden ontzettend geluk met het weer en hebben dan ook een paar heel mooie uitstapjes kunnen maken. Zo zijn we onder meer naar Montreux geweest, een mooie plaats een stuk verder naar het oosten aan het meer van Geneve. Vanaf daar zijn we met een klein treintje naar Rochers de Naye in de bergen geweest waar je vanaf 2000 meter werkelijk een spectaculair uitzicht hebt. Alleen de treinrit omhoog was al ontzettend mooi. Ook hebben we het kasteel van Chillon bezocht, heel mooi gelegen aan het meer, ook niet verkeerd. Verder hebben we nog heerlijk in het zonnetje op een terrasje in Lausanne gezeten, gewinkeld in Geneve, en natuurlijk wederom traditioneel gekaasfondued. Heerlijk heerlijk!

Helaas is het nu wel afgelopen met het mooie zomerse weer waar we de afgelopen tijd nog van hebben genoten, vanaf deze week is het echt een stuk kouder. Zo loop je de ene dag nog in een t-shirt met je zonnebril op te wandelen door de wijngaarden, zo loop je de volgende dag in een winterjas buiten en vraag je je af waar je handschoenen zijn.. Ik ben al gewaarschuwd dat het nu een stuk kouder zal worden, en dat er binnenkort zelfs al sneeuw gaat vallen op 1200 meter. Ik ben benieuwd! Tot nu toe vind ik de herfst al ontzettend mooi: goudgele wijngaarden, roodgloeiende bomen en overal vallende blaadjes.. ik hou er wel van.

Verder ben ik inmiddels ook weer verhuisd. Ik woon nu niet meer in het kleine en schattige Rolle, maar zit nu in het iets grotere Nyon. Ik deel hier een huisje met 2 andere meiden, ook van mijn leeftijd en allebei ook aan het werk (een zelfs bij de IUCN dus we hebben veel gemeen). Ik heb een fijne kamer, maar ben nog blijer met de woonkamer en keuken, gezellig met allemaal plantjes en fijne banken, heel huiselijk. Dat is fijn thuiskomen elke dag. Ook heb ik hier weer toegang tot alle moderne gemakken: tv met een heleboel kanalen, internet, en een grote keuken met alles wat je maar nodig hebt. Ook Nyon zelf heeft iets meer te bieden: het is een stukje groter, en heeft een wat levendiger centrum met wat meer winkeltjes, restaurantjes en cafeetjes, heel gezellig. Hier ga ik me dus nog wel vermaken de komende tijd.

En die vliegt om, ik ben al op de helft van mijn verblijf hier! Ik vind het nog steeds heel leuk, ook het werk bij WWF blijft interessant en spannend, ik verveel me geen moment.

A bientôt!
Seline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Seline

Ik heb meegedaan aan het WWF Youth Volunteer Programme, waarvoor ik van september tot december 2009 als vrijwilliger heb gewerkt in het 'Hot House' bij WWF International in Gland, Zwitserland. Hier heb ik gewerkt aan de voorbereidingen van de klimaattop van de Verenigde Naties die in december 2009 in Kopenhagen gehouden werd.

Actief sinds 06 Mei 2010
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 18784

Voorgaande reizen:

02 September 2009 - 27 Maart 2010

Werken voor WWF in Zwitserland

Landen bezocht: