Sneeuwpret! - Reisverslag uit Gland, Zwitserland van Seline Meijer - WaarBenJij.nu Sneeuwpret! - Reisverslag uit Gland, Zwitserland van Seline Meijer - WaarBenJij.nu

Sneeuwpret!

Door: Seline

Blijf op de hoogte en volg Seline

02 Maart 2010 | Zwitserland, Gland

Bonjour!

Na ruim 3 maanden een ongewoon koude en sneeuwachtige winter te hebben meegemaakt in Europa was ik dit winterse weer behoorlijk zat. Daarom is het tijd geworden om ook eens een keer de leuke kant van de sneeuw te ontdekken. Voordat ik naar Zwitserland kwam had ik nog nooit van mijn leven geskied of een andere wintersport geprobeerd, maar dat kon natuurlijk niet langer zo blijven. Ik durfde de sneeuw niet in mijn eentje te trotseren dus heb ik gewacht op versterking vanuit Nederland.

Anderhalve week geleden kwamen Anja, Wilma en Freek mij een paar dagen opzoeken hier in Nyon, en we hebben ontzettend leuke dagen gehad. Op een mooie zonnige zondag zijn we hier de bergen in gegaan en hebben we met van die racketten onder onze voeten een hele mooie wandeling gemaakt door een vers besneeuwd landschap. Ik vond het heel erg leuk om te doen, vooral ook omdat ik het al meteen kon en je hier vrij weinig aan hoeft te leren. Het idee achter die racketten is dat je op sneeuw kunt wandelen waar je anders door heen zou zakken, dus nu kun je op allemaal mooie stukken komen waar je anders niet zo makkelijk zou kunnen wandelen. Heerlijk om lekker een middag in het stralende zonnetje in de sneeuw te wandelen. Om de dag goed af te maken hebben we ’s avonds ge-raclette, ook typisch Zwitsers en een mooie afsluiting van een winterse dag.

De dag erna was het nog een beetje warmer en zonniger, en zijn we naar Geneve geweest. Met 13 graden was het weer zelfs zo lekker dat we buiten in het zonnetje op een brug aan het water hebben geluncht, een scherp contrast met de temperaturen onder nul van nog geen 10 dagen daarvoor. We hebben door het oude gedeelte van Geneve geslenterd, de toren van de kathedraal beklommen, gewinkeld, en heerlijk gegeten en gedronken in een gezellig tentje aan het water. Dat was echt genieten. Het voelde als een kleine vakantie en dat kon ik goed gebruiken!

Het afgelopen weekend kreeg ik weer bezoek, dit keer kwam Bianca mij opzoeken. Ze had me overgehaald om te gaan skiën, dus afgelopen zaterdag heb ik mijn eerste ski-les gehad!! Jawel jawel, ik heb het toch ook maar een keertje geprobeerd. En ik moet zeggen dat ik het een stuk leuker vond dan ik dacht! Na mij over de eerste gêne van het omringt zijn door kinderen die amper kunnen lopen maar wel al 10 keer beter kunnen skiën dan ik, ging ik ook langzaam van het eerste heuveltje af. Een moeilijkheid was dat ik het bochtje naar rechts maken maar niet onder de knie kreeg, waardoor mijn skileraar mij een aantal keer moest komen redden wanneer ik heel hard linksaf van de heuvel af dreigde te gaan. Dat maakte het voor mij niet minder leuk en ik had echt een heel erg leuke dag. Ik ben blij dat ik het een keertje geprobeerd heb, en misschien dat ik het nog wel vaker ga doen. Het is ook echt wel makkelijk om de sneeuw op te zoeken vanuit hier. Ik kan hier in Nyon een treintje pakken de bergen in, en na 45 minuten sta ik midden in de sneeuw en kan ik skiën, langlaufen, sleeën, of wandelen met racketten. Super leuk.

Na het skien hebben Bianca en ik heerlijk languit op de bank een hele serie Sex & de City gekeken en de volgende dag nog over een rommelmarkt hier in Nyon gewandeld en crêpes gegeten. Wederom een heel erg gezellig en ontspannen weekend. Heel fijn om nu wat meer buiten geweest te zijn, want ik begon me al langzaam erg opgesloten te voelen. Het weer was de afgelopen tijd zo slecht en koud dat er gewoon weinig te doen was buiten, behalve dan misschien dus wintersporten in de bergen. Het voelt erg lekker om nu een paar dagen buiten te hebben bewogen en fijn wat zon te hebben gehad. En gelukkig is het hier de laatste week een behoorlijk stuk warmer dan eerst, en is het alweer merkbaar langer licht, wat het leven toch een stukje fijner maakt.

Nog maar een kleine 4 weken in Zwitserland voordat ik alweer naar Nederland kom, het treinkaartje om terug te komen is nu eindelijk geboekt!

Tot binnenkort!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Seline

Ik heb meegedaan aan het WWF Youth Volunteer Programme, waarvoor ik van september tot december 2009 als vrijwilliger heb gewerkt in het 'Hot House' bij WWF International in Gland, Zwitserland. Hier heb ik gewerkt aan de voorbereidingen van de klimaattop van de Verenigde Naties die in december 2009 in Kopenhagen gehouden werd.

Actief sinds 06 Mei 2010
Verslag gelezen: 394
Totaal aantal bezoekers 18746

Voorgaande reizen:

02 September 2009 - 27 Maart 2010

Werken voor WWF in Zwitserland

Landen bezocht: